Vilanculos’a Nampula, Mozambik-Son derece uzun bir otostop çeken gün

Hepimiz sabah 6: 00’da kalktık (yakında “uyumak” olarak anlaşılacaktı), hızlı bir kahvaltı yaptı, sırt çantalarımızı kaldırdı Omuzlarımızın yanı sıra kirli yollarda ve kasabaya doğru köylerle yürümeye başladı.

Beira’ya ve nihayetinde Nampula’ya gidiyorduk. Mozambik’teki otobüs zaman çizelgelerinin son derece güvenilmez olduğu ve yerlilere sorduğumuzda, her biri bize bir otobüsün ayrıldığı farklı bir zaman söylerken, hepimiz yerliler gibi bir karar verdik: Hitch Hike. Bizi tüm yarı kamyonların ve diğer geçen otomobillerin kuzeyde yöntemlerine getirdiği birincil kavşağa götürmek için bir kamyonetin arkasına atladık.

bizi kavşak, vilanculos, mozambik için götürmek için bir kamyonetin arkasında

Bir kez kavşakta, hepimiz işimiz vardı: Nick ve Henry her biriyle konuşuyorlardı ve her yarı kamyonlu sürüş için adil bir maliyet oluşturmaya çalışan Alice, Alice ve sırt çantalarının tadını çıkardım , Yolculuk için ve gerektiğinde suya ve atıştırmalıkları stoklama ücretindeydim, Alice eşit olmaya çalışacaktı (Portekizce konuşan Mozambiklerle uğraşan biraz İspanyolca konuştu) ve hepimiz Kartondan inşa ettiğimiz “Beira” göstergimizi tutarak sırayla.

Bir yarı kamyonlu bir sürücü bizi almayı kabul etmişti, ancak daha sonra Beira’da ne zaman geleceğimize inanmaya başladık… Yarı kamyonlar bu noktaya kadar yaklaşık on iki öğlen olduğu kadar hızlı sürmüyor. Bu yüzden, teklifi geri çevirdik ve yolumuzu bulmak için güzel, yeni bir kamyon için parmaklarımızı çapraz tuttuk.

Önceki teklifi geri çevirdikten birkaç dakika sonra, güzel bir, 2011 Nissan Navara pick up kamyon, işaretimizi gördüğünde bir hault’a çığlık attı! Hepimiz acele ettik ve sadece Beira’ya gideceğini keşfetmekten çok memnun olduk, ancak son varış noktamız olan Nampula’ya gidiyordu.

Derhal size teşekkür ettik ve yeni arkadaşımız Butta ile el sıkıştığını ve o kadar kendinden geçmiş olduğumuzu söyledik ki, bize bir yolculuk yapma imkanına sahip olduğuna inanmıyorum, genellikle “Biziz Seninle geliyor! ”

Bizi Nampula, Vilanculos, Mozambik’e götürmek için yarı kamyonlu sürücülerle konuşmak

Bizi Nampula, Vilanculos, Mozambik’e götürecek harika yeni kamyonet
Ve böylece maceraya başladı. Kamyon o kadar ferah oldu biz arkada alan büyük bir yer vardı, pürüzsüz bir yolculuk ve her ne mükemmel olan. Henry, haritasının önünde geziniyordu ve üçümüz atıştırmalıklarımızın tadını çıkarıyorduk.

İlk yetkililerimize sadece bir saat içinde Checkstop’a vurduk… Bu, yol boyunca 5’in ilkinde olacaktı. Yetkililer Mozambik’te yolsuzluk gerçekten zayıftır ve herhangi bir bireyi sebepsiz yere çeker ve rüşvet bulmaya çalışırlar. Özellikle araçta beyaz yüzler gördüklerinde, derhal $$ inanıyorlar.

İlk durak o kadar da kötü değildi, pasaportlarımızı istedi (neyse ki Nick ve böyle bir vesileyle finansman şehrinde noter tasdikli bir kopyam vardı), bu yüzden ona kağıt kopyalarımızı verdik ve bekledik bir şey talep etmesi için. Şaşırtıcı bir şekilde, bu polis bize yolda olduğu gibi bazı endişeleri de sordu.

Biz sadece hızlı bir öğle yemeği için ve o zaman benzin için ve bunun dışında biz nampula bağlı olduğumuzda durdu. Sürücüye yaklaşık yarı yöntemi, her şeyi bir seferde nampulaya yönlendirmeyeceğimiz ortaya çıktı. Biz o gece yaklaşık 21:00 kadar sürdü yanı sıra geceyi son derece temel, son derece uygun fiyatlı bir hostelde son derece küçük kasaba geçirmek için bir karar verdi. Biz hemen erişte yanı sıra ekmek yanı sıra bir gece olarak adlandırılmış lezzetli bir akşam yemeği vardı. Ertesi sabah 3: 50’de erken yola çıkmak için kalkıyorduk.

Henrik nereye? Vilanculos’tan Nampula’ya Gidiyor, Mozambik

Sürüşün 2. gününe kadar Tracy Chapman, Michael Bolton ve Phil Collins albümlerini yaklaşık 3 kez duymuştuk. Her kelimeyi “bir erkek bir kadını sevdiğinde” ve “devrim” olarak anladığıma inanıyorum! Sürücünün oynadığı böyle rastgele bir müzik seçimi.

İkinci gün sorunsuz bir yelkendi, sadece 4 yetkili o zamanı durduruyor ve sadece 2 portakal sağlamak zorunda kaldık. Polisler bize tam olarak nampula gezisi için sürücüye ne kadar ödediğimizle ilgili her türlü endişeyi soruyorlardı.Henry’nin yanı sıra.

Ne ödediğimiz sorulduğunda, hepimiz gerçekliği anlattık, hatta önceki gece otel alanına ek olarak onun öğle yemeği için ödeme yaptığımızı bile söyledik.

Hata.

Polisler daha sonra para / ne biz bina için butta ödeme bir kesim istedi. Tam olarak hepimizin nasıl kursiyer olduğumuzun yanı sıra, çok fazla paramın (Henry’nin yanı sıra Alice’in yanı sıra öğrenci olduğu gibi) ve sağlayabileceğimiz tek şey portakallar. Neyse ki sadece portakalları almayı kabul ettiler ve son bir denemede bize soda istedi.

Butta bundan sonra hepimiz olduğuna inanıyordu! Onlara hepimizin iyi arkadaş olduğumuzu ve bize ücretsiz olarak bir gezi sağladığını ve burada ve tam burada devam ediyorduk ve tam olarak ne kadar ödediğimiz hakkında ve tüm ek şeyler butta hakkında bir gezi sağladığını söylemişti. oluyor!

Oops, sadece yetkililerin yolsuzluğuna kullanılmadığınız ve silahlı adam tarafından bölgeye konduğunuzda gerçekleşen şey olduğunu varsayıyorum. Savunmamızda kandırıldık. Polisler, bu biraz para ödediğimiz bir yöntem olmadığını, aynı zamanda Butta’yı söküyoruz ve bizi onlara yalan söylemekle suçluyoruz, bu yüzden kendimizi sadece kendimizi savunuyorduk!

Yeni arkadaşımız Butta, Mozambik
Yardım için güvenebileceğiniz kimsenin olmadığı bir ülkede yaşamayı ve yetkililerin olduğu gibi fazla parası olmayan insanlardan para almaya çalıştıkları bir ülkede yaşamayı öngöremem. aşırı derecede üzgün. Polislerin turistin pasaportlarını istediğini ve daha sonra vizelerinde bir sorun olduğunu ve pasaportu geri almak ya da yetkililer istasyonuna gitmek zorunda kalacaklarını belirttiklerini duymuştuk.

Bu yüzden pasaportlarımız noter tasdik ettik, bu yüzden orijinalleri teslim etmek zorunda kalmayacağız. Orijinaller birkaç kez talep etmişlerdi, ancak kağıt kopyasının iyi olduğu konusunda ısrar ettik. Henry’ye meydana gelen yolculuğun ilerleyen saatlerinde pasaportunu rehin aldılar ve “vizede yanlış bir şey” olduğunu belirttiler ve geri almak için onlara rüşvet ödemek zorunda kaldı… ya o ya da otobüs onsuz ayrılırdı.

Yetkililer kontrol noktasından sonra, Nampula’ya son derece yakındık, ancak biraz benzin almak için küçük bir köyde çekilmeye karar verdik. Biz gözlemlediğimiz gibi yaptığımız harika bir şey düz bir lastik vardı! Harika. Hepimiz dışarı çıktık, kapıları kilitledik ve bir kamyondaki bir lastiği tam olarak nasıl değiştireceğimizi anlamaya çalıştık. Bir araba ve kamyonda sorun değil, ancak yedeklerin nerede olduğunu anlamak biraz zaman aldı. Butta’nın clueless olduğu için onunla birlikte olduğumuzu rahatlattığına inanıyorum. Nick ve Henry sırtlarına da girdi ve tüm pis işleri yaptı… Alice ve ben de herkesi sinir bozucu köyün sarhoş olmasını önlemeye çalıştım.

“Benzin İstasyonu”, Nampula Yönteminde Küçük Köy, Mozambik

Nampula yönteminde köydeki benzin istasyonunda, Mozambik
Yedek lastik nerede?! Mozambik

Yaklaşık 28 saatlik çok sağlam sürüşten sonra Nampula’da göründük. Butta’nın erkek kardeşini almak zorunda kaldığımız için resmi olarak “gelmek” biraz zaman aldı, sonra yöneticisinin çalıştığı ofise git, butta onunla konuşmak zorunda kaldı. Tüm yöntemleri Nampula’ya götürmek için … En azından ona ödediğimizi üç katına çıkaracak bir yolculuk, günlerce de son derece rahatsız edici, kalabalık Chapas’ta günler alacaktı. O bir cankurtarandı.

Hepimiz sadece ekmek yedikten sonra bir gün için hemen erişte yedikten sonra bir yarım ve bir yarım yanı sıra ertesi sabah yiyecek stoklanmış ve bir gece olarak adlandırılan bazı ızgara tavuk yedikten sonra açıldı. Hepimiz otelimizde ideal bir şekilde geçtik, aynı zamanda sabah 3: 45’te Pemba kasabasına bir otobüs yakalamak için sabah uyuyorduk. Mozambik’in güneyinden ayrıldığımız anda, sabah 3:00 arasında kalkmak ve sabah 4:00 de oldukça standart olacaktı. Ancak neden tüm otobüslerin kuzeyde ayrıldığı zaman olduğunu anlamıyorum… ve her zaman günde sadece bir tane var gibi görünüyor!

Bu gönderi gibi mi? İğnele!

Feragatname: Yoldaki Keçiler, Amazon ortağı ve aynı zamanda diğer bazı perakendeciler için bir bağlı kuruluş. Bu, blogumuzdaki bağlantıları tıklatırsanız ve bu perakendecilerden satın alırsanız komisyonlar yaptığımızı gösterir.