Hsipaw, Myanmar: Goodbyes Köyü Bölüm#1

Kuzey Hsipaw köyündeki tepeler, kabileler ve triklere yönelmek için Bagan’ın tapınaklarını, payalarını ve pagodalarını terk ettik. Ama önce Myanmar’ın en büyük şehirlerinden Mandalay’dan bir başkasına gitmek zorunda kaldık. Sadece binaların ve trafiğin sıkışık bir karışımı değil, Mandalay’ın aslında biraz cazibesi var ve çevredeki köylerde görülecek çok şey var. Ne yazık ki biz olabildiğince normal tatil izinden uzaklaşmak için bir görevdeydik, bu yüzden sadece bir gece büyük şehirde geçirdik.

Biz öğleden sonra Mandalay geldi, akşam yemeği yedik ve oldukça erken yatağa gittik. Ertesi sabah otobüsü yakalamadan önce AD-1 konuk evimizi çevreleyen şeritlerin etrafında yürüyüşe çıkmaya karar verdik. Büyük şehrin modernliğine rağmen, tipik, eski Asya hayatı hala sokaklarında gerçekleşti. Neredeyse her yolda piyasalar açıktı ve malları sokaklara döküldü. İnsanlar eski bisikletlerde ve üç-shaws’da pedal çevirdi. Mandalay için bir tat almak, daha uzun süre bağlı kalmamızı ve ne sunduğunu görmek istememizi sağladı, ancak üzücü bir şekilde fazla zamanımız yoktu. Biz diğer gezginlerden uzaklaşmak ve biz yapmak için biz Hsipaw çevreleyen tepelere trekking planlıyorduk.

AD-1 Hotel, Mandalay, Myanmar yakınlarındaki yerel bir meyve satıcısı
Biz yedi saatlik otobüs yolculuğu aldı ve Hsipaw 9:00 civarında geldi. Biz otelimizi bulduk ve Bay Charles Guest House’da çok temel bir odaya denetlendik. Sabah restoranda rehberler olacağı söylendi ve o zaman bir gezi ayarlayabiliriz. Ertesi sabah erken uyandık ve restorana indik. Ben sadece Darip, bir rehber ve ben ile tepelerde bir yürüyüş planlamak için kendinden geçmiş. Restorana girdiğimizde, bunun mümkün olmayabileceği anlaşıldı. Yaklaşık 30 turist için yaklaşık 4 rehber vardı, bu da bir gezi rehberi olan bir gezi yerine “rehberli bir tur” gibi görünen en az 6 kişilik gruplar olması gerektiğini gösteriyor. Bizim tarzımız değil!

Bu yüzden, biraz hayal kırıklığına uğradım, Darip ve ben kendi rehberimizi bulmaya çalışmak için şehir etrafında yola çıktık. Kendimiz için bir tane alıp alamayacağımızı görmek için diğer 2 konukevine gittik ama kasabadaki her rehber 6 veya 8 kişilik gruplara rezerve edildi. Çok sayıda rehberli gezi yaptık ve yıllar boyunca bunun bizim için olmadığına karar verdik. Bir gruba katıldığımızda, asla rehberle konuşmaya ve alan veya kültür hakkında bilgi edinmeyiz, bunun yerine her zaman diğer yabancılarla konuşuruz. Ayrıca, 8 kişilik bir grupta bir köye girmek yerel halkın korkutması ve evlerinde samimi bir konuşma şansını hemen mahveder. Kimse 8 yabancıyı akşam yemeği veya çay için davet etmek istemez, ancak iki veya üçü neredeyse garantilidir.

Böylece, tamamen sönük, sadece kendimizi HSipaw’da dolaşmaya ve yakındaki bazı köylere göz atmaya karar verdik. Kuzeye, ilginç olan, ancak muazzam muadiline kıyasla çok daha uygun bir şekilde “Minuscule Bagan” olarak adlandırılan bir düzine kadar eski tapınaktan oluşan küçük Bagan adlı bir yere yürüdük. Ayrıca, oyun alanlarına girerken çocukların hepsinin güle güle dediği bir okula rastladık. İlk başta ayrılmamızı istediklerini düşündük, ancak herhangi bir İngilizce bilmediklerini ve güle güle onların selamlama girişimleri olduğunu hızlı bir şekilde fark ettik.

Birkaç dakika sonra okuldan ayrıldık ve batıya doğru ilerledik. Birkaç Tayvanlı gezgin bizi onlarla oturmaya davet ettiğinde Bayan Popcorn’un kafesini geçiyorduk. Konuşmaya başladık ve birkaç yıl önce küçük bir Shan köyünde HSIPAW’dan yaklaşık bir saat sonra bir okula başladıklarını açıkladılar. Konuşmanın sonunda bizi o akşam onlarla birlikte göstermeye davet ettiler. Biz stoked, bu nihayet tatilci izi geride bırakmak ve gerçek ve el değmemiş bir şey bulmak için en iyi fırsattı. O öğleden sonra saat 3: 00’de onlarla tanışmayı memnuniyetle kabul ettik ve planladık.

…devam edecek

Goodbyes köyü, Bölüm 2

Myanmar için bütçe sırt çantası kılavuzu

Myanmar Şehirleri Hakkında Bilgi: Uyku, Yeme ve Etrafta Gönderildi

Bangkok’ta Myanmar vizesi nasıl alınır

Bangkok’ta Myanmar için USD nereden alınır

Myanmar seyahat blogları

Beğeniyor mu? İğnele! ?

Feragatname: Yolda Keçiler Amazon ortağı ve aynı zamanda diğer bazı perakendeciler için bir ortaklıktır. Bu, blogumuzdaki bağlantıları tıklatıp bu perakendecilerden satın alırsanız komisyon kazandığımızı gösterir.